Informacija za zaposlene – grupe za relaksaciju

 
Poštovani zaposleni,
U Institutu za mentalno zdravlje su započete grupe relaksacije za zaposlene (mindfulness meditacija), grupe se održavaju svake srede od 11.00-11.45 i vodi ih sertifikovani instruktor.
 
Grupe će se održavati svake srede na istom mestu, u isto vreme. Pošto je broj mesta u Maloj sali ograničen (20 mesta), ukoliko bude više zainteresovanih oformiće se dve grupe – prva sredom od 11:00 časova do 11:45 časova, druga isto sredom od 12:00 časova do 12:45 časova.
 
Za sve dodatne informacije javiti se dr Olgi Čolović.
 
Cilj grupa je prevencija stresa i poboljšanje kvaliteta života zaposlenih.
Tehnika pune svesnosti (eng. mindfulness) je vrsta meditacije koja pomaže da usmerimo svoju pažnju na sadašnji trenutak. Meditacija predstavlja svesnu nameru da fokusiramo našu pažnju na sadašnjost i time pomaže da blokiramo irelevantne informacije, povećamo emocionalnu kontrolu – što posledično ima pozitivne efekte na mentalno zdravlje. Iako meditacija kao metoda relaksacije vuče koren iz budističke tradicije, važno je naglasiti da mindfulness meditacija ne uključuje nikakve religijske tehnike što znači da ovakva vrsta meditacije nije u sukobu sa bilo kakvim verskim uverenjima.
 
Poslednjih godina brojna istraživanja potvrđuju da pored poboljšanja kvaliteta života, smanjenja stresa, depresije i anksioznosti, mindfulness meditacija dovodi i do značajnih poboljšanja biološkog funkcionisanja organizma. Istraživanja pokazuju da smanjuje koritzol, C-reaktivni protein, krvni pritisak, trigliceride, alfa faktor tumor nekroze, poboljšava regulaciju telomera, dovodi do poboljšanja markera rizika za inflamatorne poremećaje, a utiče i na biološko starenje.
 
Meditacija može biti snažna u poboljšanju psihološkog blagostanja i kvaliteta života i mnogi ljudi nisu svesni koristi meditacije, kako zbog praktičnih (zahteva vreme), tako i zbog različitih formi psihološkog otpora (npr. strah od gubitka kontrole).
 
Uvodeći meditaciju za zaposlene želimo da pomognemo kvalitetu života naših zaposlenih, jer brigom o njima brinemo o našem Institutu.
 
Za one koji više žele da saznaju o meditaciji možete pogledati sledeće radove:
 
1. Pagnini, F, and Philips, D. Being mindful about mindfulness. Lancet Psychiatry. 2015, 2(4):288–9
2. Goyal M, Singh S, Sibinga EMS, Gould NF, Rowland-Seymour A, Sharma R, Berger Z, Sleicher D, Maron DD, Shihab HM, Ranasinghe PD, Linn S, Saha S, Bass EB, Haythornthwaite JAl. Meditation programs for psychological stress and well-being: a systematic review and meta-analysis. JAMA Intern Med. 2014, 174(3):357-368
3. Conklin, QA, Crosswell, AD, Saron, CD, Epel, ES: Meditation, stress processes, and telomere biology. Curr Opin Psychol. 2019, 28:92–101
4. Creswell JD, Taren AA, Lindsay EK, Greco CM, Gianaros PJ, Fairgrieve A, Marsland AL, Brown KW, Way BM, Rosen RK, et al.: Alterations in resting-state functional connectivity link mindfulness meditation with reduced interleukin-6: a randomized controlled trial. Biol Psychiatry 2016, 80:53–61.
5. Pascoe MC, Thompson DR, Jenkins ZM, Ski CF. Mindfulness mediates the physiological markers of stress: Systematic review and meta-analysis. J. Psychiatric Res. 2017, 95:156-178
6. Black DS, Slavich GM. Mindfulness meditation and the immune system: a systematic review of randomized controlled trials. Ann. N. Y. Acad. Sci. 2016,1373(1):13–24
7. Khoury B, Sharma M, Rush SE, Fournier C. Mindfulness-based stress reduction for healthy individuals: A meta-analysis. J Psychosom Res. 2015, 78(8):3–12.